دوره شبانه راهی برای انتخاب رشته خوب

اهمیت تداوم حضور یک مشاور تحصیلی و اعتماد به او

در اهمیت حضور یک  مشاور تحصیلی با تجربه و کاردان در تمامی مدارس هیچ شکی وجو ندارد اما باید به این نکته مهم اشاره کنیم که اگر یک مشاور تحصیلی از ابتدا تا انتها یک گروه از دانش آموزان را زیر نظر داشته باشد، می تواند به یک بازده خوب و نتیجه عالی برسد. حال این به چه معناست؟!

ابتدا به این موضوع توجه کنید که یک فرد، یک مربی، یک مشاور و یا حتی یک رئیس اگر به یک شناخت کافی از جمعی که زیر نظر دارد برسد می تواند خیلی بهتر و بیشتر به پیشرفت آن جمع و کار خود کمک کند. تا به حال به این فکر کرده اید که می گویند در فوتبال آخرین تغییر باید تغییر سرمربی باشد؟

این به این دلیل است که همواره شناخت کامل از ویژگی ها و توانایی های افراد دیر حاصل می شود و تا یک مربی شناخت کافی به دست آورد زمان می برد. این حرف درباره یک مشاوره تحصیلی هم صدق می کند. تا این مشاور از دانش آموزان خود شناخت کافی به دست می آورد، گروه جدیدی را به وی می دهند.

پس این نکته ضروری است که

برای پیشرفت هرچه بهتر دانش آموزان و حتی یک مدرسه لازم است که یک مشاوره تحصیلی وقتی یک گروهی از دانش آموزان را در پایه مثلاً اول دبیرستان در اختیار می گیرد تا سال چهرم دبیرستان همراه آن گروه بالا برود. بدین ترتیب شناخت کافی از دانش آموزان خود دارد و می تواند به نتیجه بهتری که همان ورود به دانشگاه خوب می باشد ، برسد. کاری که چند سال است مدارس خوب در ایران انجام می دهند و به طبع نتیجه بهتری نیز می گیرند.

ارزیابی تحصیلی

5 دیدگاه دربارهٔ «اهمیت تداوم حضور یک مشاور تحصیلی و اعتماد به او»

  1. من دیپلم کاردانش و کاردانی گرافیک را گرفتم . حال تصمیم دارم اگر امکان پذیر باشد رشته پرستاری پیوسته بخونم خواهشمندم راهنمایی کنید که من باید چه اقداماتی را انجام دهم …
    باید پیش دانشگاهی تجربی بخوانم یا با امتهان کنکور کارشناسی پیوسته می توان ؟
    با تشکر

  2. سلام من دوازده سالمه و میخام خبرنگار بشم حقوق خبرنگاران دقیقا چقده ایا ممکنه پاسخ بدین مرسی میدونم اینجا جاش نیس اما مدت هاس که میگردم و نتیجه ای نمیگیرم

    1. دکتر مهرآرا بهرامی

      دوست عزیز خبرنگاری یکی از مشاغل سخته و بستگی به شرایط و محیطی که هستید حقوق و دستمزد متفاوتی داره
      در این مورد قطعیتی وجود نداره

  3. باسلام من معلم ابتدایی هستم اما کارشناسی مشاوره دارم چکار کنم تا بتونم مشاور مدارس بشم.خیلی علاقه دارم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *